Lucrările de construire a noului centru comercial din Zalău ar putea începe în perioada imediat următoare. Pe o suprafaţă de peste 12 hectare situată în apropiere de Zalău Value Centre, în zona fostei fabrici IAIFO, un puternic dezvoltator imobiliar demarează o investiţie de sute de milioane de euro
În imediata vecinătate a mall-ului Zalău Value Center va începe curând construirea noului ansamblu propus de dezvoltator împreună cu investitorii – ansamblu compus din complex comercial și pentru servicii, practic încă un mall, o zonă rezidențială și zonă cu servicii de agrement.
Este terenul de pe bulevardul Mihai Viteazul cuprins între pensiunea Ramona și mall-ul Zalău Value Center, care merge în profunzime cât să acopere peste 12 hectare, în locul fostei întreprinderi Rominserv, pe care proprietarul a decis să o demoleze în favoarea noului proiect.
Foarte importantă este deschiderea mare la bulevard a noului ansamblu. O dată din punct de vedere al construcțiilor și funcțiunilor pe care acestea le oferă în imediata vecinătate a celei mai mari artere a orașului și a doua oară din punct de vedere al modului în care se va desfășura traficul.
În zona pensiunii Ramona vom avea un sens giratoriu, asupra căruia am convenit abia după ce am avut consultări cu reprezentanții poliției rutiere.
”Ne-am asigurat că intrarea pe care acest giratoriu o face către noul complex nu ridică probleme de fluidizare a circulației pe bulevard. Toate aceste lucrări de amenajare, pe lungimea deschiderii la stradă, vor fi suportate de investitori. Și vom insista să găsim o soluție pentru o zonă de retragere de la bulevard pentru o bandă de decelerare la intrare și o bandă de accelerare la ieșire, cum avem și la Value Center, pentru a nu afecta fluiditatea circulației pe bulevard.
Am cerut, după reguli firești în urbanism, ca regimul de înălțime al clădirilor să fie în creștere începând de la bulevard. Având în vedere că planul include un complex comercial, clădiri de servici, spații de agrement și clădiri de locuințe, am cerut ca accesul să fie asigurat separat pentru mașinile care transportă mărfuri și pentru mașinile particulare. Intrările și ieșirile trebuie să fie generoase. Și separate. În zona comercială intrarea să fie din bulevard, iar în zona de agrement intrarea să fie din strada Fabricii. Ne-am asigurat că sunt prevăzute suficiente locuri de parcare, principiul fiind cel puțin 1,5 locuri de parcare pentru fiecare locuință, chiar dacă acestea vor trebui asigurate suprateran sau în subteran, unde se poate merge până la două niveluri.
Ne luptăm pentru un oraș frumos, cu perspectivă de dezvoltare și pe viitor. Investițiile sunt binevenite, diversifică serviciile oferite cetățenilor și măresc volumul acestora. Ceea ce, în logica pieței libere, concurențiale, înseamnă un nivel de trai mai bun. Ne implicăm pentru un oraș amenajat ca la carte, confortabil”, precizează viceprimarul Teodor Bălăjel.