Responsive Menu
Add more content here...


USR critică vehement lentoarea și lipsa de orizont și coerență în realizarea autostrăzilor din România

by Tiberius NICODA
0 comment 86 views
A+A-
Reset

La data de 15 aprilie 2024, România avea 1.101 de kilometri de autostrăzi și drumuri expres, după 34 de ani de pretinsă democrație autentic românească.

Autostrăzile sau, mai exact, lipsa lor au reprezentat în presa autohtonă a ultimului deceniu un subiect extrem de sensibil.

Preţurile uriaşe pe kilometru, durata de execuţie (care ajunge şi la 20 de ani), autostrăzile care pleacă de niciunde şi ajung nicăieri, suspiciunile de corupţie planând asupra procedurilor – toate au intrat în folclorul românesc, care împleteşte hazul cu necazul.

Totuşi, autostrăzile reprezintă o poveste de success (care subliniază şi propriul nostru eşec): povestea Autobahn-ului. Cum a reuşit Germania să construiască, între 1933 şi 1941 (adică acum mai bine de şapte decenii), 4.000 de kilometri de autostradă?

Într-o postare de pe rețelele sociale, USR critică pe pagina sa lipsa de coerență și eficiență în construirea autostrăzilor din România.

Astfel, cei de la USR spun pe pagina lor de Facebook:

Autostrada A3 Transilvania. Se împlinesc azi 20 de ani de deziluzii, abia o treime din ea în circulație, 7 km construiți pe an

A intrat în șantier în 2024. Năstase promitea atunci că vom circula pe cei 415 km dintre Brașov și granița vestică de la Borș cel târziu în 2012. 20 de ani mai târziu, circulăm pe doar 144 km (circa o treime). La sectorul dintre Tg. Mureș, Sighișoara și Brașov (a doua treime) Ponta a renunțat complet, iar despre ultima treime Grindeanu ne spune că vom circula cândva după 2030.

 

Despre istoria tristă a acestei autostrăzi s-ar putea scrie o carte:

  • 6 rezilieri de contracte
  • 4 licitații anulate. Viaducte de sute de milioane plătite din banii românilor care zac nefolosite de ani de zile
  • Soluții tehnice dezastruoase
  • alunecări de teren
  • constructori falimentari
  • Și un stat incapabil să livreze din nou și din nou infrastructură modernă pentru propriii cetățeni.

Oricum, povestea autostrăzilor din România sunt ca și un subiect de bășcălie și neputință crasă a unor guvernări incapabile de mai mult în cei 34 de ani trecuți de la pretinsa Revoluție din 1989.

You may also like

Leave a Comment