Constructorul român UMB, care în mod uzual a câștigat cam tot ce a licitat, pierde acum un alt contract, după ce a ratat și primul lot al DEx Craiova – Pitești. Sunt așteptate, totuși, contestații, ținând cont de valoarea acestui lot de autostradă.
„Proiectarea și execuția secțiunilor Poarta Sălajului – Zalău și Zalău – Nușfalău a fost atribuită Asocierii de firme turcești Makyol Insaat Sanayi Turizm VE Ticaret AS – Ozaltin Insaat Ticaret VE Sanayi AS, cu suma de 6,62 miliarde de lei (fără TVA)”, a anunțat directorul general al CNAIR Cristian Pistol.
Makyol este al doilea constructor din România. Compania lucrează pe toate cele 4 loturi ale secțiunii A13 Sibiu – Făgăraș, iar în asociere cu Nurol pe lotul 3 Spătaru – Buzău al A7 Autostrada Moldovei. Pe lângă lucrările de infrastructură rutieră, Makyol lucrează în asociere cu Alsim Alarko pentru prima secțiune a Metroului M6 Gara de Nord – Otopeni.
În competiția pentru „lotul Meseș” mai erau băcăuanii de la UMB ai „regelui asfaltului” Dorin Umbrărescu și italienii de la WeBuild. Românii de la UMB au pierdut astfel în fața turcilor Makyol. Acesta este al doilea mare contract pierdut de băcăuani în ultimii 3-4 ani, după Lotul 1 de pe Drumul Expres Craiova – Pitești. La toate celelalte contracte la care a depus oferte, UMB a fost declarat câștigător, scrie economedia.
Ofertele depuse pentru „lotul Meseș” de pe Autostrada Transilvania au fost următoarele, conform informațiilor de pe Forumul Asociația Pro Infrastructură:
1. MAKYOL -> +/- 6,626 miliarde RON fără TVA
2. WEBUILD -> +/- 6,838 miliarde RON fără TVA
3. UMB -> +/- 7,479 miliarde RON fără TVA