Necesitatea și importanța autostrăzii pentru Zalău și pentru județul Sălaj

by Tiberius NICODA
0 comment 387 views
A+A-
Reset

Nicolae Olar, consilier județean USR, atrage atenția asupra necesității conectării Sălajului la autostradă

Iată că trecură aproape 35 de ani de la Revoluție, iar România abia a depășit la finele anului 2023 borna de 1.000 de kilometri de autostrăzi și 70 de km. Drumuri expres. Ar avea nevoie de 3.000 de km pentru o rețea rutieră modernă.

Deci, dacă împărțim gospodărește cei o mie de kilometri de autostradă realizați fie cum și la costuri majore, la cei 35 de ani în care s-au realizat, rezultă 28,5 km de autostradă construiți pe an ca mucea.

Majoritatea țărilor din regiune stau mai bine la numărul de kilometri, raportat la suprafață și populație.

În acest context, domnul Nicolae Olar, consilier județean USR, atrage atenția publică printr-o postare de a sa, astfel, redăm în cele ce urmează opinia sa:

“Să luăm exemplul orașului Târgu Mureș.

Târgu Mureş, va deveni, odată cu finalizarea A3 până la Cluj şi începerea lucrărilor la A8, dintr-un oraş rupt de restul ţării, un nod rutier important.

Un alt exemplu, Sibiul, se va afla din anul 2027, la circa două ore şi jumătate de București, deci se va putea ajunge mai repede de la București la Sibiu decât la Braşov, când DN1 este cel mai liber.

Astfel, chiar dacă pe Valea Prahovei sunt mai multe staţiuni, Sibiul şi cel mai probabil staţiunea Păltiniş vor atrage mai mulţi turişti, devenind astfel mult mai accesibil decât este în prezent.

Ar mai fi de spus că, bugetul Clujului, un oraș prin care trece Autostrada Transilvania este, la ora actuală de peste 3 ori mai mare decât al celor două orașe.

Concluzia?

Pe scurt, autostrada înseamnă pentru economia unei regiuni: reducerea somajului, creșterea veniturilor. Nu este de neglijat nici aportul pe care îl pot avea autostrăzile la dezvoltarea altor ramuri economice cum ar fi turismul.

Construind autostrăzi, adică realizând o infrastructură care asigură deplasarea rapidă, se produce un efect de boom tehnologic.

Investiţiile în industrie sunt acompaniate de cele în industria serviciilor, care generează bunăstare şi duc la angajarea de forţă de muncă. Pe de altă parte, veniturile populaţiei din aceste regiuni cresc şi duc la creşterea consumului, ceea ce generează noi profituri în afaceri şi creşterea veniturilor pentru administraţia locală”.

Categoric, subscriem ideii consilierului județean Nicolae Olar, având în vedere importanța strategică, economică și socială a realizării unei infrastructuri rutiere, nemaivorbind de structurile feroviare, viabile care să pună și să conecteze cât mai repede Salajul pe harta autostrăzilor circulate.

Și ca să realizați ca diferență, în comparație cu alții din lume, în materie de străzi, autostrăzi, căi ferate, vă spunem doar că – Germania, între anii 1933 – 1941, a construit cu tehnologia și mijloacele precare și rudimentare de atunci 4.000 de kilometri de autostradă!

Astăzi Germania are peste 13.000 de kilometri de autostradă…

Căci, din păcate, datorită lipsei unor infrastructuri de transport viabile, aici ne referim mai mult la cea rutieră și feroviară, România a pierdut în ultimii 35 de ani oportunități importante economice și investitori străini care și-au retras investițiile pentru România, fie au renunțat la ele definitiv tocmai ca urmare a lipsei și căilor de transport precare și neconforme.

You may also like

Leave a Comment