Mersul trenurilor 2024: Circulaţia trenurilor se schimbă de duminică, 10 decembrie 2023

by Mihai POP
0 comment 46 views
A+A-
Reset

CFR Călători informează că, de duminică, 10 decembrie, intră în vigoare noul Mers al trenurilor 2023-2024, care va fi valabil până la data de 14 decembrie 2024


Compania susține că oferta de transport feroviar de pasageri este adaptată cererii de piaţă atât prin optimizarea duratelor de parcurs, cât şi a programului şi capacităţii de transport, în limita resurselor disponibile. În noul plan de Mers al Trenurilor 2023-2024 vor circula zilnic în medie 1100 trenuri operate de CFR Călători.

Pentru a oferi accesibilitate la transportul pe calea ferată unei categorii cât mai largi de călători, oferta de transport feroviar de pasageri este adaptată cererii de piaţă atât prin optimizarea duratelor de parcurs, cât şi a programului şi capacităţii de transport, în limita resurselor disponibile.

În noul plan de Mers al Trenurilor 2023-2024 vor circula zilnic în medie 1100 trenuri operate de CFR Călători.

În condițiile demarării lucrărilor de „Electrificare și reabilitare a liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor”, pentru a răspunde mai bine cerințelor și pentru menținerea relațiilor internaționale ce leagă principalele orașe din România cu Europa, CFR Călători a planificat trenuri pe rute modificate, astfel:

  • Trenul internațional IR 75 „Claudiopolis”, va circula în relația Budapesta Keleti – Cluj Napoca, având ramură trenul IR 76 în relația Simeria – Brașov;
  • Trenul internațional IR 74 „Claudiopolis”, va circula în relația Cluj Napoca – Budapesta Keleti, având ramură trenul IR 77 în relația Brașov – Simeria;
  • Trenul internațional IR 346 „Dacia” în relația București Nord – Viena Hbf, va avea ramură trenul IR 404 în relația Cluj Napoca – Simeria;
  • Trenul internațional IR 347 „Dacia” în relația Viena Hbf – București Nord, va avea ramură trenul  IR 405 în relația Simeria – Cluj Napoca;
  • Trenul internațional IR 366 „Harghita” Brașov – Budapesta Keleti, va circula pe ruta  Brașov – Deda – Jibou – Carei –  Valea Lui Mihai;
  • Trenul internațional IR 367 „Harghita” Budapesta Keleti – Brașov, va circula pe ruta  Valea Lui Mihai – Carei – Jibou – Deda –  Brașov;
  • Trenul internațional IR 406 „Corona” Brasov – Budapesta Keleti, va circula pe ruta  Brașov – Deda – Jibou – Carei –  Valea Lui Mihai;
  • Trenul internațional IR 407 „Corona” Budapesta Keleti – Brașov, va circula pe ruta  Valea Lui Mihai – Carei – Jibou – Deda –  Brașov;
  • Trenul internațional IR 686 „Someș” Viena – Baia Mare, va avea ramură trenul IR 1842 în relația Valea lui Mihai – Oradea;
  • Trenul internațional IR 687 „Someș” Baia Mare – Viena, va avea ramură trenul IR 1841 în relația Oradea – Valea lui Mihai;

Orașele Oradea, Cluj Napoca și Satu Mare vor avea în continuare legătură feroviară pe timp de noapte cu Bucureștiul, respectiv litoralul românesc, prin introducerea unor trenuri/noi ramuri la trenurile IR 78, IR 79, IR 472, IR 1641, IR 1642 și anume prin prelungirea trenurilor IR 1641, IR 1642  la și de la Satu Mare și IR 1920, IR 1922 la și de la Oradea, astfel:

  • Trenul internațional IR 78 „Muntenia” București Nord – Budapesta Keleti, va avea ramură trenul IR 1741 în relația Arad – Oradea;
  • Trenul internațional IR 79 „Muntenia” Budapesta Keleti – București Nord, va avea ramură trenul IR 1744 în relația Oradea – Arad;
  • Trenurile sezoniere IR 1920 și IR 1922 vor circula pe relația Constanța – București Nord – Arad – Oradea și retur;
  • Trenurile IR 1641 și IR 1642 vor circula pe relația  București Nord – Baia Mare – Satu Mare și retur și vor avea ramuri trenurile IR 1643 și IR 1644 în relația Brașov – Sighișoara – Cluj Napoca și retur, ramuri R 4112 și R 4116 în relația Beclean pe Someș – Sighetu Marmației și retur, ramuri R 4008 și R 4007 în relația Sărățel – Bistrița Nord și retur.
  • În sezonul estival între principalele orașe din țară și litoral se asigură legătura cu trenuri directe, cu mențiunea că pe distanța Constanța – Mangalia și retur trenurile circulă în regim de tren Regio și la tarifele aferente acestui rang de tren.

Serviciul InterCity

  • Compunerea trenurilor IC este asigurată cu un număr de peste 40 vagoane de călători (vagoane clasa I, vagoane clasa a II-a și vagoane clasa a II-a cu spațiu destinat serviciului de alimentație publică). Toate vagoanele sunt modernizate și sunt dotate la nivelul standardelor actuale, cu instalație de climatizare, toalete ecologice, uși de acces și intermediare semiautomate, prize electrice pentru încărcare telefon mobil sau laptop, instalație de sonorizare, afisaj digital, rastel pentru bagaje voluminoase în fiecare capat al salonului.
  • În aceste trenuri, călătorii beneficiază de internet în regim wi-fi, vagoanele având montat echipamentul adecvat și sunt apte pentru circulație cu viteza maximă de 160 km/h și chiar 200 km/h unele dintre ele.

Reduceri tarifare și modalități de cumpărare bilete

  • CFR Călători pune la dispoziție o gamă diversă de oferte comerciale (ex. abonamente, card TrenPlus, dus-întors, anticipație, etc) care facilitează mobilitatea cetățenilor spre destinațiile interne dorite. Detalii pe cfrcalatori la secțiunea Trafic intern/ Oferte și Facilități. De asemenea, și spre destinațiile externe călătorii au la dispoziție o serie de oferte, la tarife avantajoase, spre Moldova, Austria, Germania, Ungaria, Polonia, Cehia, Bulgaria, precum şi căutata ofertă Interrail Pass, care reprezintă un abonament valabil în toată Europa sau într-o anumită țară din Europa. Detalii pe site la secțiunea Trafic internațional/ Oferte.

You may also like

Leave a Comment