Responsive Menu
Add more content here...


La Evaluarea Națională, Școala Gimnazială din Dragu, cu media de 1,40, este pe ultimul loc în clasamentul mediilor obținute pe țară!

Școala de la Dragu cu cel mai dezastruos rezultat la Evaluarea Națională-media 1,40! Ca și la patinaj artistic!

by Tiberius NICODA
0 comment 1,7K views
A+A-
Reset

Diferența uriașă, între puținele școli unde cursanții, profesorii și părinții muncesc împreună și restul, în care toți actorii implicați în actul educațional pare că sunt dezinteresați.

De departe și cel mai slab rezultat din țară l-a avut o școală din județul Sălaj. Dintre elevii care au promovat clasa a VIII-a în comuna Dragu, doar trei s-au prezentat la examen. Și numai unul a mers și la proba de matematică. Toți cei nouă elevi înscriși aici la examenul de Evaluare Națională au obținut media 1,40. Aceasta este cea mai mică dintre toate cele 5.836 de unități școlare din țară.

Totuși, vina este a sistemului, nu neapărat a profesorilor, pentru că acei elevi care opt ani de zile au promovat degeaba, rând pe rând clasele I-VIII și au beneficiat de o serie de facilități, iată, ajung procentual să facă de minune un întreg județ care și așa, în bășcălia unora este  denumit: – SJ – Sărac Județ!

Din fericire, per total, județul Sălaj se prezintă în clasamentul pe țară după media rezultatelor obținute la Evaluarea Națională, undeva în partea de mijloc a clasamentului cu o medie de 69,8% în ceea ce privește procentul mediilor mai mare decât 5.

Cea mai mare medie a rezultatelor de la Evaluarea națională a fost obținută de către școală din Buzău, anume Școala Gimnazială „B. P.  Hașdeu”. Aceasta a ieșit prima din România, după media rezultatelor la examenul de a opta- 9,58.

Din această triadă, elev-părinte-profesor, cei care trebuie să se schimbe suntem noi, cadrele didactice. Asta înseamnă implicare, asta înseamnă că școala nu se termină când s-a sunat de ultima oră”, a afirmat Relu Olteanu, directorul Școlii B. P. Hașdeu din Buzău.

Evaluarea a fost o oglindă în care părinții au văzut adevăratul nivel al elevilor, după mulți ani de note umflate, trecute în catalog.

Din păcate, sistemul de finanțare a școlilor din România, de ani buni se face după numărul de elevi cu care poate să funcționeze o școală, neexistând astfel un interes real din partea diriguitorilor învățământului românesc să mențină pe băncile școlii doar pe aceia apți pentru școală și învățare.

Altminteri, grosso modo, o școală ca să fie funcțională trebuie să aibă un număr minim de elevi, fără de care n-ar mai exista aprobarea funcționării școlii. Astfel, vrând-nevrând, ajung elevi de genul cu media 1,40 să scadă procentul de promovabilitate la unele examene naționale pentru școlile și clasamentul dintr-un întreg județ.

Din păcate, învățământul în România, fie și pentru doar primele 14 clase, este obligatoriu, deși prin prisma notelor obținute de către unii elevi, aceștia au formată mâna mai repede pe coada lopeții decât pentru creion și învățătură.

Altminteri, încurajarea elevilor absolvenți de liceu care primesc ajutor de somaj imediat după iesirea de pe băncile școlii reflectă clar o mentalitate proastă și contraproductivă de sistem de învățământ populist care a luat-o pe arătură!

Așa că să nu ne mirăm că suntem unde suntem și că avem nulități în fruntea multor sectoare unde s-ar cere genii.

You may also like

Leave a Comment