Turcii de la Mapa, constructorul lotului 2 al Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești, au depus contestație la contractul câștigat de Makyol pentru „Lotul Meseș” al Autostrăzii Transilvania, scrie Economedia.
Astfel, pe lângă contestația depusă de WeBuild (Italia), un constructor din Turcia contestă evaluarea CNAIR la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC), implicit semnarea contractului cu Makyol (Turcia) în cazul unei respingeri a contestației WeBuild.
În documentația contestației, Mapa respinge declararea ofertei ca neconfomă, recunoaște că a avut o eroare de redactare în ceea ce privește calculul structurii rutiere, dar că ar fi fost și calcule diferite în programul CESTRIN – Centrul de Studii Tehnice al CNAIR, conform documentelor pe care le-a consultat Economedia.
Valoarea cauțiunii din contestație este de 400.000 de euro. În plus, Mapa susține că a depus contestația în termen, nu calculat de la data transmiterii notificării, 31.10.2024, ci 4.11.2024, data notificării în SEAP.
Lotul Meseș de 41 kilometri dintre Poarta Sălajului și Nușfalău de pe Autostrada Transilvania este cel mai mare contract pentru infrastructura rutieră lansat până acum în achiziție. Acesta este ultimul sector necontractat din Autostrada Transilvania (A3). Contractul pentru secțiunea care include și tunelul Meseș de 3 kilometri are o valoare estimată cuprinsă între 7,4 și 8,8 miliarde lei.
După mai multe amânări, CNAIR a desemnat la începutul acestei luni câștigătorul licitației, proiectarea și execuția secțiunilor Poarta Sălajului – Zalău și Zalău – Nușfalău fiind atribuită Asocierii de firme turcești Makyol Insaat Sanayi Turizm VE Ticaret AS – Ozaltin Insaat Ticaret VE Sanayi AS, cu suma de 6,62 miliarde de lei (fără TVA).