Autostrada Transilvania: CNAIR a decis data la care se pot depune oferte pentru construcția viaductelor Nădășelu și Topa Mică

by Mihai POP
0 comment 71 views
A+A-
Reset

Ofertele pentru viaductele de la Nădășelu și Topa Mică de pe Autostrada Transilvania, scoase din contractul UMB, pot fi depuse până pe 9 ianuarie 2024, termen pe care CNAIR l-a transmis pe 27 decembrie 2023 în SEAP. Termenul a fost publicat miercuri, 3 ianuarie 2024


Ofertele pentru viaductele de la Nădășelu și Topa Mică scoase din contractul UMB pentru Autostrada Transilvania pot fi depuse până pe 9 ianuarie 2024, termen pe care CNAIR l-a transmis pe 27 decembrie 2023 în SEAP.

Termenul a fost publicat miercuri, 3 ianuarie 2024 după ce platforma SEAP a fost în mentenanță câteva zile. Deblocarea licitației este posibilă pentru că turcii de la Ictas au pierdut contestația și la Curtea de Apel București, potrivit  economedia.ro.

Lotul Nădășelu-Zimbor (30 km.) care include cele două viaducte este la 72 % execuție și are termen nou de finalizare, mai 2025, iar Zimbor-Poarta Sălajului (12 km.) la 42 % are termen prelungit pentru iulie 2025. De la Poarta Sălajului la Nușfalău (41 km.), luna aceasta CNAIR ar urma să desemneze câștigătorul.

„Proiectarea și execuția lucrarilor de deviere a traseului situate intre km 10+009 – km 12+000 si km 21+406– km 24+890, aferente Autostrazii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, subsecțiunea 3A2: Nădășelu – Mihăiești (km 8+700 – km 25+500)”, arată contractul din SEAP. Pe secțiunea din PNRR Nădășelu – Poarta Sălajului, traseul actual va fi deviat, iar la Nădășelu și Topa Mică unde sunt alunecări de teren vor fi construite două viaducte cu o lungime de peste 3 kilometri. Noile lucrări costă aproximativ un miliard de lei, iar durata este de 27 de luni (9 proiectare și 18 execuție).

Constructorii au cerut CNAIR mai multe date tehnice despre execuția viaductelor, studii geotehnice și studii pentru relocarea de utilități, iar printre răspunsurile CNAIR se regăsesc explicațiile despre renunțarea la soluția inițială de tunel tip cut&cover, dar și date despre alunecările de teren: 38 metri adâncime la Topa Mică. Din explicațiile tehnice pe care le-a consultat Economedia rezultă că, pe lângă expertiza tehnică din februarie 2022 care a propus varianta tunelului cut&cover, complementul de expertiză din decembrie 2022 a mers pe varianta unui viaduct de 2000 metri.

Lotul Nădășelu – Zimbor de pe Autostrada Transilvania ar putea fi terminat în primăvara anului 2025, dar în lipsa viaductelor de la Nădășelu și Topa Mică (3,2 km) riscă să devină „cea mai frumoasă autostradă-muzeu”, avertizează Asociația Pro Infrastructură. Dacă în 2022 lotul de 30 de kilometri dintre Nădășelu și Zimbor era cea mai avansată autostradă din PNRR și chiar se discuta despre o posibilă inaugurare în decembrie 2023, acum proiectul riscă să iasă din calendarul PNRR”, potrivit API.

You may also like

Leave a Comment

error: Content is protected !!