Responsive Menu
Add more content here...


ANPC, mesaj pentru consumatori

Consumatorii trebuie să se informeze cât mai complet asupra produselor pe care intenționează să le achiziționeze și să acorde maximă atenție tuturor detaliilor, în special în perioada marilor reduceri de prețuri, dar și la achiziționarea produselor din locuri special amenajate, dotate și autorizate

by Mihai POP
0 comment 13 views
A+A-
Reset

Este esențial pentru noi, consumatorii să avem produse și servicii de calitate. Acest lucru reprezintă unul din drepturile noastre de consumatori. Dreptul de a fi informați, de a fi ascultați, dreptul la securitate și de a alege produse și servicii reprezintă drepturi, fără de care o piață stabilă nu poate funcționa.

Acțiunile de control și supraveghere a pieței au fost intensificate, concomitent cu responsabilizarea tuturor factorilor implicați, inclusiv prin educarea și informarea corectă, completă și precisă a consumatorilor. Aceste măsuri, reprezintă doar câteva din opțiunile noastre prin care-i putem asigura pe cetățeni ca, eforturile noastre sunt îndreptate în mod constant în direcția respectării intereselor și drepturile fundamentale și esențiale.

Prin urmare, îndemnul nostru este că atunci când drepturile v-au fost încălcate să apelați, cu încredere, la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor, prin structura teritorială: Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor – SĂLAJ (CJPC-SALAJ). Respectarea drepturilor dumneavoastră este deviza sub care ne desfăurăm activitatea, drept urmare este prioritatea noastra!

Va indemnam sa dati dovada de implicare si spirit civic printr-o atitudine activa fata de situatiile negative cu care va confruntati, mai ales atunci cand constientizati ca anumite drepturi ale dvs. v-au fost incalcate. Numai prin eforturi sustinute si conjugate vom putea eradica intr-un final practicile neconforme cu legislatia in vigoare.

Recomandam:
– achiziționarea produselor din locuri special amenajate, dotate și autorizate;
– spatiile de comercializare trebuie sa fie in permanenta curate si bine intretinute, iar personalul trebuie sa poarte echipament corespunzator;
– pentru produsele preambalate data durabilitatii minimale este stabilita de producator si se va inscriptiona pe eticheta/ambalaj,eticheta trebuie sa contina: denumirea sub care se vinde produsul, numele si adresa producatorului, lista ingredientelor, data durabilitatii minimale, cantitatea neta;
-se va acorda atentie pretului afisat, se va verifica concordanta dintre preturile afisate la raft si cele marcate pe bonurile de casa.
Referitor la pretul produselor achizitionate, indiferent că este vorba de un magazin online sau de unul clasic, prețul trebuie întotdeauna afișat/indicat clar, lizibil, în lei și cu toate taxele incluse (TVA și alte taxe suplimentare, dacă este cazul).
Regulile privind reducerea de preț:
Preţul redus trebuie să fie inferior preţului de referinţă. Preţul de referinţă reprezintă cel mai scăzut preţ practicat în acelaşi spaţiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării preţului redus. Orice anunţ de reducere de preţ exprimată în valoare absolută sau în procent trebuie efectuat vizibil, lizibil şi fără echivoc pentru fiecare produs sau grupă de produse identice:
-fie prin menţionarea noului preţ lângă preţul anterior, barat;
-fie prin menţiunile “preţ nou”, “preţ vechi” lângă sumele corespunzătoare;
-fie prin menţionarea procentului de reducere şi a preţului nou care apare lângă preţul anterior, barat.
Cumparati carnea numai din macelarii, magazine alimentare, locuri special amenajate in piete;
Carnea aflata la comercializare trebuie sa detina acte de provenienta pentru a se putea verifica trasabilitatea produsului;
Carnea sa fie elastica si sa nu prezinte suprafata lipicioasa si urat mirositoare;
Carnea achizitionata se va transporta in conditii igienice, cat mai repede si se va depozita la temperaturi de refrigerare, respectiv, 0 – 4 grade C.
La cumpararea produselor din carne acordati atentie deosebita la aspectul produsului, atat la exterior, cat si in sectiune, daca este posibil;
Nu achizitionati produsele la care suprafata este mazguita, lipicioasa, deshidratata, cu pete de mucegai, produse cu miros si culoare modificate, consistenta nespecifica sortimentului, cu grasime acumulata sub membrana, aspect de vechi etc.;
Urmariti modul de etichetare al produselor din carne, nu cumparati produse preambalate neetichetate, iar pentru cele comercializate vrac este obligatorie inscrierea, la locul de comercializare a datei durabilitatii minimale/ datei limita de consum si a ingredientelor alergene;
Refuzati produsele din carne pentru care aveti indoieli privind calitatea si modul de informare prin etichetare;
Refuzati produsele din carne pe care nu este inscrisa data durabilitatii minimale/ data limita de consum sau daca aceasta este modificata sau depasita;
La cumpararea pestelui verificati daca este proaspat, prezinta urmatoarele modificari: solzi care se desprind usor, corpul acoperit cu mucus urat mirositor, branhii de culoare cenusie sau bruna. In aceste cazuri pestele este sigur alterat si poate prezenta un pericol pentru sanatatea dumneavoastra;
Pestele proaspat trebuie pastrat si expus la comercializare in vase cu gheata;
Evitati cumpararea oualor a caror coaja este crapata, murdara sau sparta;
La spargere, ouale nu trebuie sa prezinte albusul tulbure sau amestecat cu galbenusul;
Verificati data durabilitatii minimale care este inscrisa pe ambalaj, in cazul oualor ambalate sau pe un afis impreuna cu alte informatii precum categoria de calitate, categoria de greutate, o mentiune a metodei de crestere etc.
Cumparati produse numai din locuri autorizate;
Spatiile de comercializare trebuie sa fie in permanenta curate si bine intretinute;
Se va avea in vedere ca produsele de patiserie neambalate trebuie comercializate in termen de 24 ore de la data fabricatiei;
Nu va lasati “ademeniti” de vanzatorii din piete sau din alte locuri neautorizate care vand produsele in recipiente PET refolosite, care va ofera degustarea produselor prin intermediul dopurilor recipientelor pentru a dovedi “calitatea naturala” a produsului (ne referim la comercializarea vinului);
Verificati etanseitatea recipientelor;
Acordati o atentie deosebita cand cumparati ape minerale naturale si ape de izvor asupra modului de prezentare a ambalajului, asupra etanseitatii recipientelor;
Acordati o atentie deosebita aspectului produselor in ceea ce priveste prezenta suspensiilor care pot proveni de la nerespectarea temperaturilor de depozitare/expunere;
Acordati atentie conditiilor de depozitare, atat in magazinul de desfacere, cat si la domiciliu atunci cand producatorul impune conditii in acest sens;
Cititi cu atentie inscrisurile de pe etichete si cumparati numai acel produs care corespunde preferintelor si necesitatilor dumneavoastra:
Tineti seama de gradul de mineralizare (inscris pe eticheta, in cazul apelor minerale naturale sub forma reziduului sec total), in special atunci cand exista restrictii medicale sau suferiti de anumite boli;
Nu confundati termenii „minerala” cu „carbogazosa”; in general, apele minerale naturale au un continut de saruri minerale diferit de cel al apei potabile din retea;
Aveti in vedere faptul ca apele cu continut de dioxid de carbon au un pH mai mic (aciditate sporita);
Aveti in vedere ca apele cu un continut de fluor mai mare de 1,5 mg/l nu sunt recomandate consumului regulat al sugarilor si copiilor sub 7 ani;
Tineti seama de faptul ca numai apa necarbogazoasa (plata) si cu o mineralizare de maximum 500 mg/l („oligominerala” sau „slab mineralizata”) poate fi folosita la prepararea hranei sugarilor;
Refuzati produsele care prezinta data durabilitatii minimale modificata sau depasita.
In vederea formularii unor sesizari/reclamatii va puteti adresa la sediul institutiei noastre:COMISARIATUL JUDETEAN PENTRU PROTECTIA CONSUMATORILOR SALAJ situat in municipiul ZALAU, Str. Unirii, nr.20, zilnic intre orele 8.00-16.30: luni, marti, miercuri, joi, iar in ziua de vineri intre orele 8.00-14.00. Reclamatiile/sesizarile se pot transmite si direct pe site-ul ANPC www.anpc.ro, ocazie cu care se vor incarca toate documentele in probatoriu referitoare la aspectele care se reclama. Pentru solicitari, lamuriri, consiliere, telefon de contact: 0377755360 si e-mail secretariat.salaj@anpc.ro.

 

Comisar sef adjunct,
FECHETE DOREL

You may also like

Leave a Comment