Responsive Menu
Add more content here...


A3: Lotul Nădășelu – Zimbor aflat la 72% execuție, nu poate fi deschis nici în 2025 în lipsa viaductelor de la Nădășelu și Topa Mică

Autostrada Transilvania: Grindeanu semnează la Cluj cu Ozaltin contractul pentru viaductele scoase din contractul cu UMB de pe Lotul Nădășelu – Zimbor

by Mihai POP
0 comment 183 views
A+A-
Reset

Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu va semna, miercuri, la Cluj-Napoca, cu Ozaltin (Turcia) contractul de aproape un miliard de lei pentru cele două viaducte de pe lotul Nădășelu – Zimbor al Autostrăzii Transilvania scoase din contractul cu UMB, oferta Ozaltin (singura ofertă depusă) fiind declarată conformă.

Lotul Nădășelu – Zimbor (30 km), aflat la 72% execuție, nu poate fi deschis nici în 2025 în lipsa viaductelor de la Nădășelu și Topa Mică.

Viaductele de la Nădășelu și Topa Mică din județul Cluj au o lungime totală de 3,2 kilometri, iar până la finalizarea acestora lotul UMB de 30 km. dintre Nădășelu, Mihăești și Zimbor nu poate fi deschis circulației. 

Termenul-limită pentru cei 42 de kilometri dintre Nădășelu-Zimbor și Poarta Sălajului este august 2026, conform jaloanelor din PNRR (durata de proiectare și execuție este de 27 luni), transmite economedia.ro.

Anunțul șefului CNAIR, Cristian Pistol : ,,Am desemnat câștigătorul contractului pentru construcția celor două viaducte de pe secțiunea Nădășelu -Mihăești a Autostrăzii Transilvania A 3 !

Contractul pentru devierea traseului între km 10+009– km 12+000 și km 21+406– km 24+890 a fost atribuit Asocierii OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. – ILGAZ INSAAT TICARET A.S. – VISIO CONSTRUCTION WORKS S.R.L. Cu o valoare de 994, 7 milioane de lei (fără TVA), contractul finanțat prin PNRR are o durată de 27 de luni (din care 9 luni perioada de proiectare și 18 luni execuția lucrărilor).

Antreprenorul va proiecta și va executa lucrări de deviere a traseului în zonele cu alunecări de teren de pe secțiunea de autostradă Nădășelu – Mihăiești care constau în:

– construirea unui viaduct cu lungimea de 1,2 km fundat pe piloți forați de diametru mare,

– un viaduct cu lungimea de aproximativ 2 km care să depășească în aval traseul DN 1 F și cursului pârâului Topa Mică.” -Cristian Pistol.

Proiectarea și execuția lucrarilor de deviere a traseului situate intre km 10+009 – km 12+000 si km 21+406– km 24+890, aferente Autostrazii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, subsecțiunea 3A2: Nădășelu – Mihăiești (km 8+700 – km 25+500)”, arată contractul din SEAP.

Pe secțiunea din PNRR Nădășelu – Poarta Sălajului, traseul actual va fi deviat, iar la Nădășelu și Topa Mică unde sunt alunecări de teren vor fi construite două viaducte cu o lungime de peste 3 kilometri. 

Noile lucrări costă aproximativ un miliard de lei, iar durata este de 27 de luni (9 proiectare și 18 execuție).
Ozaltin lucrează la modernizarea DN 6 Mihăești – Caracal și la contractul pentru finalizarea primului lot al Drumului Expres Craiova – Pitești (contract reziliat Tirrena Scavi).
Lotul PNRR Nădășelu – Zimbor (30 km) care include cele două viaducte este la 72% execuție și are termen nou de finalizare iunie 2026, iar Zimbor-Poarta Sălajului (12 km) la 42% are termen prelungit pentru 28 decembrie 2026. De la Poarta Sălajului – Nușfalău (41 km), pe Lotul Meseș, CNAIR a prelungit  cu o lună, până pe 28 iunie 2024.

You may also like

Leave a Comment