45 de minute pe autostradă între Zalău și Cluj, după finalizarea lucrărilor

Timpul călătoriei dintre Zalău și Cluj-Napoca se va înjumătăți odată cu deschiderea celor două loturi lipsă ale Autostrăzii Transilvania

by Mihai POP
0 comment 22.3K views
A+A-
Reset

Timpul călătoriei dintre Zalău și Cluj-Napoca se va înjumătăți odată cu deschiderea celor două loturi lipsă ale Autostrăzii Transilvania.

După finalizarea lucrărilor de pe Autostrada Transilvania, clujenii vor putea ajunge în Sălaj în doar 45 de minute, potrivit primarului Municipiului Cluj, Emil Boc.

„După ce terminăm autostrada, până la Sălaj vei face 45 de minute. Vei fi într-o zonă în care inclusiv județul limitrof va fi unul aproape ca arie de dezvoltare și ca arie de mobilitate. De aceea am pus accent pentru finanțarea în continuare a Autostrăzii Transilvania și finalizarea lucrărilor de la Sălaj”, a declarat primarul Emil Boc.

Prima autostradă cu bani din PNRR

UMB lucrează în prezent pe cele două tronsoane de pe Autostrada Transilvania din zona Cluj-Sălaj. Este vorba despre tronsoanele Nădășelu-Zimbor și Zimbor-Poartea Sălajului, cu o lungime toată de circa 42 de kilometri de autostradă, practic prima autostradă prinsă la finanțare prin PNRR.

Pe tronsonul de la Zimbor la Poarta Sălajului (circa 12 km), UMB a început lucrările efective în vara lui 2022. Inițial, contractul semnat în iulie 2020 presupunea 12 luni pentru proiectare și alte 24 de luni pentru execuție – cu alte cuvinte ar fi trebuit să fie gata din 2023. Cu toate acestea, proiectarea a început cu aproape un an mai târziu din cauze birocratice, iar alte tergiversări din partea statului au făcut ca proiectul să fie în întârziere față de datele anunțate inițial. Astfel, termenul actual pentru finalizarea proiectului este finalul anului 2025, scrie monitorulcj.ro.

Lucrările executate sunt impresionante, dincolo de numeroasele poduri și viaducte, UMB lucrează intens la amenajarea dealului Zimbor acolo unde trebuie realizat un debleu major (gaură/săpătură) pe unde să treacă autostrada.

Pentru a susține această mega-săpătură în deal, UMB trebuie să realizeze mai multe ziduri de susținere și 15 berme (platforme/trepte mai late amenajate pe taluzuri pentru a le mări stabilitatea).

Pe 30 de km de la Nădășelu la Zimbor se lucrează de zor încă din primele zile din 2021, dar în ciuda mobilizării constructorului lucrurile s-au complicat – pe anumite porțiuni au început să aibă loc alunecări masive de teren, iar lucrările au fost sistate pentru a se găsi noi soluții tehnice și pentru a se schimba inclusiv traseul autostrăzii pe alocuri. Și aici finalizarea tronsonului este estimată undeva spre 2025.

You may also like

Leave a Comment