Connect with us

CUPA ROMANIEI

Nouăţi în noul sezon de minifotbal

1.  Jocurile vor fi conduse de doi arbitri (A1 – arbitru principal si A2 – arbitru secund)

Atribuţii A 1 (arbitru principal):

  • va răspunde direct de tot ce se întâmplă pe terenul de joc şi de tot ce este în legătura cu jocul;
  •  are autoritatea, va decide şi este unic răspunzător de toate deciziile luate pe terenul de joc şi în afara lui;
  • va fi asistat şi ajutat de A 2 (arbitru secund), în mod special pentru problemele administrative (înainte, în timpul şi după terminarea jocului);
  •  este singurul în măsura să aplice toate măsurile şi deciziile tehnice şi disciplinare;
  • va ţine evidenţa doar în cazul sancţiunilor disciplinare;
  •  se va poziţiona pe partea opusă locului unde se află tabela de evidenţă a greşelilor tehnice.

Atribuţii A 2 (arbitru secund):

  •  va îndeplinii toate sarcinile administrative pe care i le transmite A1;
  •  va nota scorul, marcatorii, sancţiunile disciplinare, va administra tabela cu greşelile tehnice, înlocuirile de jucători (care se vor face doar cu acordul său) şi va verifica şi va completa raportul de arbitaj;
  •  va avea în dotare doar fanionul. Acesta va fi folosit pentru a indica atunci când mingea părăseşte terenul de joc (şi doar în situaţiile limită);
  •  în mod excepţional, va putea semnaliza cu fanionul doar acele abateri sau greşeli, foarte clare, care s-au petrecut în afara câmpului vizual sau pe care A1 nu le-a putut constata;
  •  în situaţii speciale, va comunica lui A1 dacă este cazul aplicării unor sancţiuni disciplinare (el nu dispune de cartonaşe);
  •  va cronometra şi va gestiona ieşirea şi intrarea pe terenul de joc a jucătorului / oficialului eliminat temporar de pe terenul de joc;
  •  nu trebuie să intervină pe terenul de joc, mai ales în situaţiile limită, care vor fi decise de A1;
  •  în situaţiile clare, nu va semnaliza că mingea a părăsit terenul de joc.

2. Eliminarea temporară (cartonaş albastru):

  •  se va aplica doar jucătorilor / oficialilor care deja au fost avertizati (cartonaş galben);
  •  se va aplica asupra celor care deja au fost avertizaţi (cartonaş galben) şi care folosesc cuvinte sau gesturi nepotrivite la adresa celorlalţi participanţi la joc (arbitri, adversari, coechipieri), spectatori sau la adresa altor persoane;
  •  persoana eliminată temporar, va părăsi incinta terenului de joc 5 (cinci) minute. Ulterior (sub controlul lui A 2), va putea reveni în incinta terenului de joc.
  •  dacă un jucător / oficial a fost eliminat temporar, echipa sa va folosi în continuare acelasi numar de jucatori pe care l-a avut înainte de eliminarea temporară (nu se reduce numărul de jucători din joc);
  •  o persoană (jucator / oficial) poate fi eliminată temporar doar o singură dată pe parcursul unui meci (în caz de recidivă, va fi eliminată direct).
  •  în cazul unei eliminări temporare, echipa va fi penalizată si cu o greşeală tehnică (indiferent cine era persoana vinovata – jucător sau oficial, indiferent daca mingea era în joc sau nu);
  •  dacă jucătorul eliminat temporar, continuă să se manifeste nesportiv sau să folosească cuvinte nepotrivite (în incinta sau în afara incintei de joc), va fi eliminat definitiv (cartonaş roşu).

După termiarea jocului, delegaţii echipelor au posibilitatea de a aprecia prestaţia arbitrului (arbitrilor) sau de a aduce la cunoştiinţă Comisiei de Organizare, orice aspecte (pozitive / negative) în legătură cu desfăşurarea jocului / competiţiei. În acest sens, pot comunica printr-un SMS (la nr. 0740-494.903), orice aspect legat de desfăşurarea jocului sau orice alt eveniment în legătură cu competiţia.

3. Sistemul de apreciere a evoluţiei / calificativul dat arbitrului (A 1 / A 2):

A. Foarte bine (nota 9 sau 10);

B. Bine (nota 8);

C. Satisfacător (nota 7);

D. Slab, cu greşeli ( nota 6)

E. Altă notă

Notă: Toate aceste SMS-uri vor fi discrete, nu vor fi făcute publice şi nu vor fi folosite ca probă la comisiile de specialitate (arbitri, disciplina). Ele vor fi considerate ca înştiinţări, în urma cărora Comisia de Organizare va încerca să găsească soluţii pentru îmbunătăţirea situaţiilor relatate.

Fiind vorba de măsuri noi, importante (luate în considerare în urma propunerilor venite din partea delegaţilor echipelor participante în competiţie), vă solicităm să aveţi răbdare în aplicarea lor şi să sperăm că, cu unele mici retuşuri din mers, să obţinem ceea ce-şi doresc echipele participante cât şi Comisia de Organizare, adică desfăşurarea competiţiei în condiţii optime, cât mai bune, cu respect şi fair-play din partea tuturor participanţilor.

Dacă veţi observa pe parcurs unele lucruri care pot fi îmbunătăţite, vă solicităm să ni le aduceţi la cunoştiinţă fără cea mai mica reţinere.

 4. Programul jocurilor Liga A 1 şi A 2 (în ataşament, se joacă un singur tur)

Notă: Liga A2 are 13 echipe (faţă de 12, câte sunt în A1). În aceste condiţii se vor aplica următoarele reguli în această grupă:

  •  în A2, ca să nu ridicăm numărul etapelor la 13 (după Tabela Berger pt. 14 echipe), am aplicat în alcătuirea programului, Tabela Berger pt. 12 echipe (11 etape, identic cu programul din A1);
  •  în aceste condiţii, fiecare echipa din A2, va disputa un joc intermediar, în una din cele 11 etape (a se viziona programul etapelor pentru a şti când se dispută jocul intermediar);
  •  la sfârşitul competiţiei (Liga A2), fiecare echipă va merge mai departe cu 50% din punctajul obtinut (mai puţin cu rezultatul cu echipa de pe locul 13 – pentru ca toate echipele să aibă acelaşi număr de jocuri, la calcularea punctajului); – echipa de pe locul 13 va merge mai departe cu punctajul obţinut cu echipele de locurile 2 – 12 (11 meciuri).

    Vă mulţumim, Ioan Onicaş, preşedinte al Comisie de Organizare

 

48 Vizualizari
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

More in CUPA ROMANIEI