Connect with us

DIVERSE

Noutăți importante înaintea noului campionat de la minifotbal. VEZI comunicatul de la Comisia de Organizare


Noul sezon a început vineri, sistemul competițional fiind același ca și anul trecut: Liga A1 și A2


 

De la Comisia de Organizare:

În urma şedinţelor de lucru cu delegaţii echipelor participante în competiţii şi a Comisiei de Organizare, vă prezentăm o parte dintre noutăţile noului sezon:

– La sfârşitul primei faze, echipele care au evoluat în Liga A vor evolua mai departe cu 50% din punctajul acumulat. În situaţia în care o echipă are un număr impar de puncte, se va face rotunjirea de rigoare. De acest aspect se va ţine cont doar dacă două echipe termină la egalitate de puncte (va avea câştig de cauză, echipa care nu a beneficiat de rotunjire). Următorul criteriu de departajare este jocul direct (acelaşi criteriu se va aplica şi în Liga 1, respectiv Liga 2). În faza următoare echipele îşi vor menţine golaverajul dobândit în Liga A;

–  În Liga 1 vor evolua 10 – 12 echipe, toate detaliile despre faza a II-a a campionatului urmând să fie stabilite odată cu terminarea Ligii A; u Echipele care şi-au câştigat dreptul de a promova după sezonul 2016 – 2017 pot opta pentru a evolua în continuare în Liga 1, indiferent de locul ocupat după prima fază a campionatului (cu punctajul de rigoare);

–  Cartonaşele şi etapele de suspendare se vor menţine din prima etapă de la Liga A până la terminarea campionatului; u Echipe satelit: În Liga A, la fel ca şi în play-off şi play-out, jucătorii pot evolua la o singură echipă. Înainte de începerea fiecărei faze, echipele îşi pot restructura loturile;

–  Dacă o echipă se retrage din competiţie în Liga A sau din Liga 3 (înainte de sfârşitul turului), toate jocurile vor fi omologate 0 – 10 până la sfârşitul fazei respective;

– Începând cu sezonul 2017 – 2018, Marcel Petrean a fost desemnat responsabilul Comisiei de Arbitri, el urmând să fie ajutat de Nicolae Chiş-Ciure şi Gheorghe Ciule. Componenţa Comisiei de Disciplină a rămas neschimbată (Gheorghe Pătraşca, Marcel Şimonca şi Nicolae Chiş-Ciure), iar Comisia de Competiţii va fi condusă în continuare de Gheorghe Ciule;

– În urma propunerilor venite de la delegaţii echipelor s-a hotărât ca rolurile în cadrul unei brigăzi de arbitri să fie împărţite: arbitrul principal (va răspunde şi va lua toate deciziile de pe terenul de joc) şi arbitru secundar (acesta va folosi doar fanionul pentru a semnala când mingea părăseşte terenul de joc şi va interveni doar în situaţii excepţionale);

– S-a hotărât introducerea eliminării temporare a unui jucător sau a unui oficial (cartonaş albastru). Persoana eliminată va fi obligată să părăsească incinta terenului de joc pentru 5 minute. Echipa, indiferent de momentul jocului (mingea în joc sau afară din joc), va fi penalizată şi cu o greşeală tehnică dacă un jucător/oficial a fost eliminat temporar. În schimb nu se vor reduce numărul jucătorilor de pe terenul de joc, cel eliminat temporar putând fi înlocuit cu un alt jucător;

– Pentru oglindirea şi îmbunătăţirea activităţii de arbitraj, după terminarea fiecărui joc, delegatul echipei va transmite prin sms (nr. 0740.49.49.03) Comisiei de Organizare calificativul dat brigăzii şi alte aspecte legate de joc pe care vrea să le aducă la cunoştiinţă. Instrucţiunile şi sistemul de notare vor fi transmise printr-un comunicat către fiecare delegat prin Comisia de Organizare;

– Diverse: Taxa de meci se va achita obligatoriu înaintea fiecărui joc. Legitimările şi transferurile nu vor fi operate dacă nu conţin toate elementele cerute (semnături, taxe, etc.). Echipele care au restanţe financiare nu pot efectua transferuri de jucători. Programul etapei următoare la Liga A va fi stabilit din oficiu de Comisia de Competiţii în baza clasamentului la zi (cât şi cel din sezonul trecut). La Liga 3, echipele sunt obligate să înscrie la sfârşitul jocului două variante de programare pentru etapa următoare. În caz contrar vor fi programate din oficiu.

 

21 Vizualizari
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

More in DIVERSE